Συνολικές προβολές σελίδας

3.5.14

ΟΙ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ ΠΑΝΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ



Από το 2002 οι εθελοντές πυροσβέστες του Πυθαγορείου συνεργάζονται σε ετήσια βάση με το Νηπιαγωγείο Πυθαγορείου ενημερώνοντας και εκπαιδεύοντας τα παιδιά προσχολικής ηλικίας  σε θέματα δασοπροστασίας και πυρασφάλειας.



Από το 2005 συνεργάζονται και με το Νηπιαγωγείο Χώρας Σάμου, το Νηπιαγωγείο Μυτιληνιών και με το Δημοτικό σχολείο Πυθαγορείου ενίοτε.


Από τον πυρήνα του Νηπιαγωγείου προέκυψε η παιδική ομάδα του Σ.Ε.Π.Π., η οποία συμμετέχει ενεργά στο πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που εκπονούν κάθε χρόνο οι εθελοντές με τη στήριξη της υπεύθυνης νηπιαγωγού. (http://www.sep-pythagorion.com/gr/index.htm).







Σ.Ε.Π.Π ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Η περιβαλλοντική εκπαίδευση που λαμβάνει χώρα είτε σε Νηπιαγωγεία της Σάμου, είτε στο χώρο του Σ.Ε.Π.Π. βασίζεται κυρίως στις αρχές και τα χαρακτηριστικά της συνεργατικής μάθησης. Τα θεμελιώδη στοιχεία που συνιστούν τη συνεργατική μάθηση είναι: η θετική αλληλεξάρτηση, η αλληλεπίδραση, η ατομική και ομαδική υπευθυνότητα, οι κοινωνικές δεξιότητες, η επεξεργασία στην ομάδα.
Παιδαγωγικές μέθοδοι: Α. Επίλυση προβλήματος, Β. Μέθοδος Project, Γ. Μετακίνηση στο προς μελέτη πεδίο, Δ. Περιβαλλοντικά μονοπάτια, Ε. Θέατρο του καταπιεζόμενου του Augusto Boal (1981)


ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013






ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013-2014










            ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ Σ.Ε.Π.Π.

Τα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης παιδιών στο χώρο του Σ.Ε.Π.Π. ξεκίνησαν με δειλά βήματα το 2003. Αρχικά η συμμετοχή ήταν καθαρά από παιδιά του Νηπιαγωγείου Πυθαγορείου, το οποίο είχαν επισκεφθεί οι εθελοντές. Συν των χρόνῳ άρχισαν να έρχονται παιδιά από διάφορες ηλικίες και από τη Χώρα. Οι συναντήσεις εδραιώθηκαν και ορίστηκαν για κάθε Σάββατο ή εκτάκτως Κυριακές, κυρίως τους χειμερινούς μήνες όπου δεν υπάρχει τουρισμός στο νησί κι έτσι υπάρχει μεγαλύτερος ελεύθερος χρόνος για τους εκπαιδευτές αλλά και για τους γονείς που συμμετέχουν μαζί με τα παιδιά τους.
Η θεματολογία έχει μία ευρεία γκάμα. Ξεκίνησε  από την πυρασφάλεια στο σπίτι και στο δάσος, συνέχισε με τη γνωριμία με τον εξοπλισμό και τα οχήματα του κλιμακίου κι από εκεί και πέρα άνθισε. Ενδεικτικά αναφέρουμε θέματα όπως:
v   Μέθοδοι κατάσβεσης και αστικές και δασικές περιοχές
v   Η διάβρωση του χώματος
v   Το σώμα μου και οι πρώτες βοήθειες - Χρήση αναπνευστικών συσκευών
v   Αντίδραση σε περίπτωση διαστρέμματος και κατάγματος - Κατασκευή φαρμακείου
v   Εκπαίδευση στις κλήσεις σε πυροσβεστική, ασθενοφόρο, αστυνομία
v   Ηλεκτρισμός και προφύλαξη από ατυχήματα - Επικίνδυνα υλικά στο σπίτι, προφύλαξη
v   Κυκλοφοριακή αγωγή
v   Μουσικοκινητική αγωγή με θέμα το νησί μου, την ιστορία του και τις παραδόσεις του (Θεατροπαιδαγωγός, Κοραλία Μπατίστα)
v   Ηλιακή ενέργεια και τρόποι εκμετάλλευσης της - Το ηλιακό σύστημα
v   Σεισμός και αντισεισμική προστασία, εκπαίδευση και των γονέων από τα παιδιά για προετοιμασία σε περίπτωση σεισμού
v   Αιολική ενέργεια  - μαγνητισμός
v   Το νερό, ο κύκλος του και η διαφύλαξή του
v   Επίσκεψη σε υγροβιότοπο, τη λίμνη της Γλυφάδας
v   Περιβαλλοντικά μονοπάτια στα καμένα μέρη γύρω από το Πυθαγόρειο
v   Σωστή διαχείριση απορριμμάτων, κομποστοποίηση
v    Ανακύκλωση στις αυτοσχέδιες «χωματερές» του νησιού και κατασκευή χριστουγεννιάτικου δέντρου και στολιδιών από τα σκουπίδια.
v   Ανακύκλωση χαρτιού. Παρασκευή και χρήση ανακυκλωμένου χαρτιού
v   Διάφορες εκπαιδευτικές επισκέψεις, όπως στο απορρυπαντικό πλοιάριο «ΑΚΤΑΙΑ 2»
v   Συμμετοχή με επιτόπια εργαστήρια σε πανσαμιακή εκδήλωση εθελοντικών οργανώσεων με στόχο την απόκτηση κάδων ανακύκλωσης και στη Σάμο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου